Successful Businessmen

29 09 2007

Big Shots (s01e01)

Det är tidig höst. Alla nya serier har premiär och det är svårt att hinna se alla. En serie som jag hade missat totalt är Big Shots en dramakomedi ifrån ABC. Jag fick upp ögonen för den idag när jag kollade vilka namn som stod med på rollistan:

En helt klart imponerande lista med ett flertal mindre kända skådespelare såväl som de stora listade ovan.

Serien kretsar kring fyra framgångsrika affärsmän;

Duncan (McDermott) är VD på ett stort kosmetikaföretag. Han har sex med sitt ex och en trasslig relation till sin dotter. Han har dessutom åkt fast för att ha betalat för sex, vilket är på väg att skada hans karriär allvarligt. Extra bisarrt blir det eftersom glädjeflickan inte var en flicka.

James (Vartan) är en golden-boy, på väg uppåt i företagshierakin. Ända tills den dagen då hans chef förvarnar honom om en kommande uppsägning. Samma dag blir dock chefen påkörd av en golfbil och avlider. James framtid ser omedelbart ljusare åt, då chefen var den enda som visste om den planerade uppsägningen.

Karl (Malina) är VD på ett medicinföretag. Han bedrar sin fru med en yngre, mer spännande kvinna. Älskarinnan ställer dock till problem när hon vill gå med Karl till äktenskapsrådgivning och när hon konfontrerar Karls fru.

Brody (Titus) är grundare till ett framgångsrikt företag. Det enda problemet han har är hans fru, som inte värderar hans rikedom och framgång på samma sätt som Brody önskar.

Serien påminner mig om Desperate Housewives, men de desperata hemmafruarna har blivit ersatta av framgångsrika affärsmän. Big Shots tilltalar mig dock mer än hemmafruarna. Kanske för att jag suktar efter framgång, eller för att serien helt enkelt är bättre. Intrigerna är finurliga och hela storyn känns väl genomarbetad. Det är upplagt för en spännande fortsättning.

Big Shots är en serie där mycket händer redan från start, så det gäller att hänga med. Jag kommer hänga med, kommer du göra det?

//Tobbe


Åtgärder

Information

2 responses

5 10 2007
Storfrärase « TVtid

[…] nya serien denna säsong. Skådespelare, manus, kamera, allt sitter helt perfekt. Som jag sa är det här verkligen männens svar på Desperate […]

24 06 2008
Big shots - premiär ikväll « Dockhus

[…] det handlar om ett gång alfahannar som vill ta för sig av livets goda. Tobbe skriver på bloggen TVtid att det rör sig om en manlig variant av Desperate […]

Lämna en kommentar